تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/03/07 - 01:10
کد خبر: 471626

افتتاح ناحیه نوآوری پارک علم و فناوری هم‌زمان با ولادت امام رضا(ع)

افتتاح ناحیه نوآوری پارک علم و فناوری هم‌زمان با ولادت امام رضا(ع)

ناحیه نوآوری پارک علم و فناوری تهران هم‌زمان با سالروز ولادت حضرت امام رضا(ع) با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، شهردار تهران و رئیس دانشگاه تهران افتتاح خواهد شد.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»، علی اسدی رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، در نشست خبری که امروز شنبه ۶ خرداد در محل پارک علم و فناوری تهران برگزار شد، با اشاره به راه‌اندازی ناحیه نوآوری دانشگاه تهران برای نخستین بار اظهار کرد: ناحیه نوآوری دانشگاه تهران چهارشنبه ۱۰ خرداد همزمان با سالروز ولادت حضرت امام رضا (ع) با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، شهردار تهران و رئیس دانشگاه تهران افتتاح خواهد شد.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران افزود: این ناحیه با همکاری و امضای تفاهم نامه چند جانبه بین دانشگاه تهران، شهرداری تهران، معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان و وزارت علوم رسماً آغاز به کار خواهد کرد.

اسدی شعار این ناحیه را زندگی پایدار، هوشمند و سبز عنوان کرد و گفت: زندگی پایدار از این جهت نام گذاری شده که آحاد جامعه می‌توانند از منابع موجود در ناحیه استفاده کنند و این منابع محدود نه تنها نیازهای موجود مردم را برآورده خواهد کرد بلکه برای نسل‌های بعد قابل دسترسی خواهد بود.

وی بیان کرد: ایده اصلی راه اندازی ناحیه نوآوری این است که صاحبان ایده و کسانی که در زیست بوم فناوری و نوآوری نقش دارند با شرایط آسان‌تر در یک مکان حضور پیدا و بتوانند از منابع علمی، آموزشی، فرهنگی و فناوری استفاده کنند و در جهت توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهند.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های ناحیه نوآوری این است که یک شبکه ارگانیک بین بازیگران اصلی ناحیه ایجاد کند، گفت: تسهیل نوآوری و بین المللی سازی بازیگران به این معنا که بازیگران اصلی ناحیه نوآوری فقط در داخل کشور فعال نباشند و محصولات آنها به خارج از کشور صادر شود، از دیگر ویژگی‌های ناحیه نوآوری به شمار می‌رود.

اسدی، جذب استعدادها، خلق محصولات دانش‌بنیان، ریسک زدایی نوآوری و تامین مالی استارت‌آپ ها و کسب و کارهای نو را از دیگر ویژگی و کارکردهای ناحیه نوآوری عنوان کرد و گفت: اولین بازیگر اصلی در ناحیه نوآوری دانشگاه تهران شهرداری تهران است، بازیگر دوم کارآفرینان و استارت‌آپ‌ها، بازیگران سوم دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، بازیگر چهارم خدمت دهندگان نوآوری و بازیگر آخر نیز دولت و بخش عمومی هستند.

وی ویژگی ناحیه نوآوری را ارتقا کمی و کیفی زیست بوم نوآوری، توسعه اقتصادی، تبدیل شدن ناحیه به محلی برای تعامل با ساکنین شهر و ایجاد خوشه‌های تخصصی عنوان کرد و افزود: ۷۵۰ هکتار مساحت ناحیه نوآوری دانشگاه تهران در نظر گرفته شده و محدوده جغرافیایی ناحیه از بزرگراه حکیم در شمال آغار می شود و تا خیابان مطهری و بزرگراه شهید گمنام ادامه دارد و از غرب نیز از بزرگراه شهید چمران آغاز می‌شود و تا بزرگراه مدرس در شرق ادامه دارد. در دل این ناحیه، ناحیه نوآوری شهر دانش نیز وجود دارد که مساحت ۵۰ هکتاری دارد و محدوده جغرافیایی آن از شمال بلوار کشاورز تا جنوب خیابان انقلاب و از غرب کارگر شمالی تا شرق خیابان وصال شیرازی است.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران درباره خدمات و تسهیلات شهرداری به استارت‌آپ‌ها و کارآفرینان مستقر در ناحیه گفت: شهرداری بر اساس تفاهم نامه موظف شده است خدمات حمل و نقل، فضاهای تفریحی، زیباسازی و خدمات حوزه ارتباطات را ارائه دهد.

اسدی همچنین درباره تسهیلات و حمایت معاونت علمی وزارت علوم از استارت‌آپ‌ها و ایده های نو در ناحیه گفت: تلاش بر این است که حمایت‌ها و تسهیلاتی که از شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری می‌شود با موافقت مسئولان مربوطه این تسهیلات نیز شامل کارآفرینان و استارت‌آپ‌های مستقر در ناحیه نیز شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top